Juura mägedest ja vabadusest

AS! Pildiallkirjad on pildi peal!

Esmaspäeval oli tõesti soe ja päikeseline ilm, aga oli vaja veel poes käia ja oma maha unustatud telefoni järel ning liikuma sain alles pärastlõunal. Selleks ajaks kui ma alt külast mööda metsa ja metsaradu Colomby de Gex´i tippu jõudsin oli kell 5 ja päike hakkas end loojuma sättima.

Aga õnneks oli kohe täiskuu varnast võtta, nii vahetasin saapad, panin suusad alla ning asusin lumelaigult lumelaigule laveerima ning üle muru kõndima, kus vaja, ning aeg-ajalt käisin jala ka. Esimeseks öömajaks proovisin ühe pisikese suusatõstuki vahionni ning uks ei olnud mitte ainult lukustamata vaid nii pärani lahti, et esialgu tundus, et ust polegi. Lähemal vaatlusel osutus koht sobivaks, kannatanute vedamise madratsitest sai hea aseme, elektrivalguse kasutamisest siiski loobusin, sest küünlad ja pealamp tundusid omasemad.

Hommikul ärgates lülitus elektriradikas seinal automaatselt sisse – tavaline matkavärk. Kuna ees seisis pikem tõus panin suuskadele nahad alla ning asusin teele mööda Juura peaharja. Suusatõstukid seisid peale ühe pisikese päris üleval, aga töötajad olid lootusrikkad lubades järgmiseks hommikuks rohkelt lund.

Lubatud päikesepaistest polnud palju järel, pilvi liikus selle eest palju ja igas kihis. Üles-alla, nahad jätkuvalt all liikusin Juura kõrgeima tipu Cret de la Neige´ini (1720 m, tõlkes lume (mäe) hari). Sealne maastik on üks mu lemmikuid, maailma ilusaimate mändide ning valgete lubjakivi rahnude ja kaljudega.

Pärast seda tippu võtsin nahad alt ning sain tõusudel ainult soomusmustriga kenasti hakkama, laskumisel tahtsid need suusad siiski pisut harjumist. Aga ei muud kui mööda harja üles alla, mõni foto siin, teine seal, isegi mõned inimesed tulid vastu. Kella 5 paiku jõudsin järjekordse lahtise uksega vana suvise mägifarmi juurde ning kuigi pilved olid hajunud ja täiskuu oli päris täis, jäin siiski sinna pidama, sest järgmisel päeval polnud muud, kui harja lõppu kõndida ning alla tagasi. Esialgne plaan kõrvalharja kaudu tagasi tulla jäi ilmselge lumevaeguse tõttu katki.

Esimese asjana parandasin harja ja pühkisin põranda, alles seejärel vahetasin riided. Tubli võitluse pidasin pisikese pliidiga, mis neelas ahnelt, kiirelt ja tulemuseta kaasas olnud ajalehe. Kopsukäive oli suur ja viimase lootusega läks tuli viimaks lõõmama ning oli ikka palju mõnusam pliidi kõrval soojas raamatut lugeda, kui seda magamiskotis teha.

Järgmisel päeval polnud rohket lund kuskil, hommik oli lausa päikeseline, aga viimasesse tippu jõudmise ajaks, kus on kaunis ümarlaud kõigi übritsevate tippudega, õnnistati mind maokate mööda maad roomavate pilvedega – näha ei olnud muidugi midagi. Eks ole siin ennegi kolatud, aga tore oli tagasi olla ja taas avastada

Seejärel laskusin tagasi tsivilisatsiooni, et asuda suurt uudist ootama, 2 päeva ootasin ning alles eile pärastlõunal sain ta viimaks kätte, seega, kes viitsis siiani lugeda, saab preemiaks värskeid uudiseid.

Olgu siis ära öeldud, et geograafiaõpetajat minust seekord ei saa. Ma olin pikka aega mõelnud, et kas ma ootan rohkem ´ei´-d või ´ja´-d, aga ega ma ei mõelnudki välja. Lugemise hetkel sai siiski millisekunditega selgeks, mis mu mõtted olid – kahju oli sellest, et minust seekord õpetajat ei saa, kuid programmi mittepääsemise pärast mul siiski kahju ei olnud, lõppude lõpuks sain ma tagasi ju oma ainsa varanduse siin ilmas – vabaduse:)

Tooksin siinkohal ära katke mulle saadetud, kirjast, sest tegelikult tabasid nad mind üsna hästi ning otsus oli igati õiglane:

Pärast pikka ja põhjalikku kaalumist tegime otsuse, mille tulemusel
kahjuks Sa sel korral Noored Kooli programmi valituks ei osutunud.Olid kahtlemata väga tugev kandidaat – 71st avalduse esitanust jõudsid
intervjuuni vaid 11 inimest. Kandideerimisprotsessi käigus paistsid Sa
silma kohusetundliku, ning võrreldes mitmete teiste kandidaatidega, küpse
ja elunäinuna. Hindamiskeskuses näitasid head planeerimise,
organiseerimise ja koostööoskust.

Noored Kooli on aasta-aastalt üha enam kujunenud õpetajaprogrammist
liidriprogrammiks, mis tähendab, et me ootame oma kandidaatidelt kõrget
saavutusorientatsiooni ning soovi ja oskust teisi mõjutada ning
motiveerida. Sul on olemas edukas juhtimiskogemus, kuid nagu selgus
testist ja intervjuust, eelistad pigem mitte juhirollis olla.
Samuti ootame, et Noored Kooli osalejad soovivad programmiga liituda
peamiselt ühiskondlikust perspektiivist, aga ka isiklikust. Sinu puhul ei
näinud me tugevat isiklikku soovi panustada Noored Kooli visiooni ja muuta
Eesti haridust ning ühiskonda.

Nägime Sinu suurt motivatsiooni õpetajaks saada ja seega loodan väga, et
leiad mingi muu tee selle unistuseni jõudmiseks! Igal juhul soovin Sulle
edu kõigis ettevõtmistes!

Eile õhtul olin ühe sõbra pool, kes saadaks mu otsekohe Mosambiiki, eriti nüüd kui muud asjad jalust ära. Seega on huvitavat mõtlemist, mis edasi.

Täna aga jõudsin taas arusaamisele, et murdmaasuusatamine on üks maailma toredaim sport:)

Rubriigid: Jura, matkamine, Pedagoogika, suusatamine, täiskuu. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

2 Responses to Juura mägedest ja vabadusest

1. Viivi ütles:

Tsau!

Üllatavalt pikk ja põhjalik vastus nendelt.
    Sinu kirjutist lugedes tundub, et sa eriti ei kurvasta ja oled endiselt mõistusega asjast üle. Tubli! Positiivne oled sa alati olnud.
    Kas TM-le ka tuled?

Ole siis ikka lõbus ja lahe!